BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday, August 23, 2009

assalamualaikum
salam ramadhan almubarak
selamat menjalani ibadah puasa
semoga sempena bulan ini kita dapat memperbaiki diri
menjadi lebih baik....

kadang kala kita menghadapi masalah..
cabaran..
kesusahan..
jangan tertekan..
kawal diri..
hidup umpama air laut...
ada pasang,ada surut...
bertenang..
lapangkan fikiran..

mengapa aku selalu diuji?
tuhan berbicara,
"adakah kamu akan dibiarkan begitu sahaja setelah kamu mengaku
bahwa kamu beriman tanpa diuji..

mengapa aku tak dapat apa yang aku inginkan?
tuhan berbicara,
Kadang kala kamu suka akan sesuatu,
sedangkan sebenarnya ia tidak elok buat kamu..
dan kadang kala kamu benci akan sesuatu,
sebenarnya ia elok buat kamu..
sesungguhnya Aku lebih mengetahui daripada apa yang kamu ketahui..

macam mana aku nak lalui semua cabaran hidup ini?
tuhan berbicara,
bersabarlah,
sesungguhnya tuhan menyayangi orang-orang yang bersabar..
setiap kesusahn ada kebaikan...

segala yang berlaku ada hikmahnya..
janganlah putus asa dalam hidup.
bersemangat lah untuk teruskan hidup.
sungguhpun hidup hanya sekali,
perjalanan masih jauh

lakukan apa yang patut kita lakukan,
hindarkan apa yang patut hindarkan.

kejarlah impian
garaplah peluang
yakinlah dengan hidup

harapan sentiasa muncul seperti matahari yang terbit setiap pagi
tetapkan visi
tetapkan misi
hiduplah dengan berani!!!

(kalau silap sori ek :D)

2 comments:

Jing Wen Jacelyn said...

Wow...
Speak likea ustaz...
Haha... Anyway, selamat berpuasa ya...
Oh ya! Kenapa setiap kali ada post baru mesti tukar background???
Haha...Selalu ada suprise...

eiymnajmie said...

aku nk gak t-shirt mshr tue.. cm gempak jer!!!