BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 25, 2009

dunia ni..

semalam,
aku ade tengok 1 paparan...
daripada tu,
aku diselubungi b'macam2 perasaan!

aku rase geli, meluat, benci!
kepada ape dan siape?
dunia ni dan makhluk2 bernama manusia...
dunia ni buruk dan teruk,
x lebih daripada seorang nenek tua,
mahupun sebelah kepak lalat kepentingannya.

semua kat skeliling kita ni
adalah makhluk, yang dicipta oleh khalik.
mcm mane mereka boleh buat penganiayaan
sebegitu rupa kepada makhluk lain?

jgn dibezakan antara manusia, haiwan, tumbuhan,
kita semua adalah ciptaan.
kasihi lah mereka yg lain,
kenape mesti bersikap seperti kejam sebegitu?

sikap manusia sukar diubati,
andai kata aku diberi 1 peluang,
aku nak ubah dunia ni jadi sebuah dunia baru,
yg mana mereka yg keji dimansuhkan,
juga dunia yg bebas dari penderitaan,
dimana semua nya hidup dengan harmoni :D

0 comments: